Political Science Book Award

L’attribut alt de cette image est vide, son nom de fichier est markus-winkler-k_Am9hKISLM-unsplash-1024x683.jpg.

The French Political Science Association and the Mattei Dogan Foundation are launching the French-language Political Science Book Prize, which will be awarded at the 16th National Congress on July 6, 2022 at the Palais des Beaux-Arts in Lille. It will be awarded every two years to an original work in French. For this first edition, the following books, published between January 1, 2020 and December 31, 2021, have been pre-selected by the members of the AFSP Council:

New in 2022! The Mattei Dogan Foundation Prize for Political Science Book 2020-2021 awarded by the French Association of Political Science

CHALLIER Raphaël, Simples militants. Comment les partis démobilisent les classes populaires, PUF, 2021

DORRONSORO Gilles, Le gouvernement transnational de l’Afghanistan. Une si prévisible défaite, Karthala, 2021

DUBOIS Vincent, Contrôler les assistés. Genèse et usages d’un mot d’ordre, Raisons d’agir, 2021

HENRY Emmanuel, La fabrique de non-problèmes ou comment éviter que la politique s’en mêle, Presses de Scpo, 2021

MATONTI Frédérique, Comment sommes-nous devenus réacs ?, Fayard, 2021

MERAND Frédéric, Un sociologue à la Commission, Presses de Scpo, 2020

OLLION Etienne, Les candidats. Novices et professionnels en politique, PUF, 2021

REVILLARD Anne, Des droits vulnérables, Presses de Scpo, 2020

RAGARU Nadège,  « Et les Juifs bulgares furent sauvés… » Une histoire des savoirs sur la Shoah en Bulgarie, Presses de Scpo, 2020

Composition of the 2022 award jury